• 0722 719 245
  • contact@loreluxuriouslife.ro

Apă și sănătate. Cu Dr. Iren Alexoi

Apă și sănătate. Cu Dr. Iren Alexoi

Apa este esentiala pentru sanatatea organismului nostru. Daca fara mancare putem supravietui pana la 40 de zile, fara apa nu rezistam mai mult de 3-5 zile.

Apa este raspunzatoare pentru fiecare reactie si proces metabolic care se petrece in organismul nostru. Are rol in procesul de digestie, in transportul substantelor nutritive, sanatatea articulatiilor, respiratie, eliminarea substantelor toxice din organism, termoreglare – mentinerea temperaturii corporale -, in buna functionare a tuturor organelor si sistemelor din corpul nostru. Datorita stilului de viata si alimentatie, in prezent s-a modificat si felul in care bem apa. Nu ne hidratam asa cum ar trebui si uitam sa bem apa sau o bem doar cand ne este foarte sete.

Senzatia de sete apare la o deshidratare de 2%.

Ce este si mai rau? Se confunda senzatia de sete cu foamea. Sfat: daca ne este foame la o ora nepotrivita pentru masa putem initial sa bem un pahar de apa si apoi sa vedem daca ne mai este foame.

Apa se pierde din organism prin urina, prin respiratie, transpiratie si prin tubul digestiv. Suntem 70% apa, insa nu avem rezerve. Daca nu ne hidratam corespunzator nu completam deficitul de apa si asta ne poate duce catre o stare de boala.

Deshidratarea da peste cap buna functionare a organismului, acumulam toxine si produsii de metabolism nu pot fi eliminati adecvat, apare  suprasolicitarea renala, oboseala cronica, dureri musculare si articulare. In articulatii exista lichidul sinovial cu un continut mare de apa. Prin deshidratare se reduce cantitatea de apa din articulatii si acestea dor atunci cand ne miscam.

Ingrosarea sangelui, constipatia, problemele de digestie, uscaciunea pielii si a mucoaselor sunt alte consecinte negative asupra organismului nostru datorate deshidratarii.

Prin plamani se pierd zilnic pana la 500 ml de apa. Daca nu ne hidratam este afectata absorbtia de oxigen si eliminarea de dioxid de carbon. De asemenea, ne putem imbolnavi mai usor pentru ca mucoasa respiratorie nu mai poate indeplini si rolul protector.

Obezitatea poate avea ca si cauza deshidratarea cronica. Paradoxal, poate aparea si retentia de apa prin deshidratare. Iata doar cateva daune asupra organismului pe care le poate produce hidratarea necorespunzatoare.

Dar cum ne hidratam corespunzator?

Sa bem apa si cand nu ne este sete, la intervale regulate si in cantitati mici.

Invatam sa ne hidratam cu apa si nu cu alte tipuri de lichide: ceaiuri, sucuri, bauturi alcoolice, cafea care mai degraba au rol diuretic, de eliminare a apei din organism.

Sa consumam  alimente crude, bogate in apa: fructe si legume, de exemplu, castravetii, dovleceii, legumele cu frunze verzi. Fructele, in general au un continut de pana la 90% apa.

Apa provine si din alimente si din digestia lor. O importanta deosebita o are si colonul – reabsorbtia apei in organism. Mancati alimente cu continut  bogat in fibre pentru o buna curatire a colonului.

Pentru cei care vor mai mult de la apa, recomand apa imbunatatita cu ghimbir sau scortisoara.

Reteta:
  • se pun de seara in 2 l de apa 3-4 batoane mici de scortisoara bio sau 3-4 rondele de ghimbir cat grosimea degetului mic si se bea apa rezultata a-2-a zi.
  • Apa are un efect antioxidant, iar fermentatia de peste noapte imbunatateste flora noastra bacteriana.
  • Scortisoara regleaza glicemia si ne scapa de pofta de dulce.
  • Ghimbirul ne ajuta in digestie imbunatatind starea sistemului digestiv si are rol calmant pe sistemul nervos.

Studiind procesele de eliminare a apei din organism s-a facut o medie aproximativa si s-a stabilit ca ar fi nevoie de 2 l de apa pe zi, in general.

Exista si o formula de calcul: 1ml/kilocalorie cosumata sau 30-40ml/kilogram corp.

Ideea este ca fiecare organism este unic si hidratarea depinde de temperatura mediului ambiant, de efortul fizic depus si de alimentele ingerate. Recomand sa se bea apa in cantitati mici ingerate pe parcursul intregii zile. Putem sa ne folosim de tehnologia actuala ca sa ne anunte din cand in cand ca e vremea sa bem apa. Putem numara paharele, recomand un numar de minim 8 pahare de 200 ml baute pe intregul parcurs al zilei.

Obisnuiti-va sa purtati o sticla de apa permanent la voi: ”apa de poseta”. Apa indestulatoare ofera tinerete prelungita.

Urmariti de asemenea si culoarea urinei. Culoarea ar trebui sa fie galben pai deschis, daca e mai intens colorata avem nevoie de hidratare.

Pentru mai multe sfaturi urmareste filmuletul cu sfaturi usor de pus in practica care nu numai ca te ajuta sa fii sanatos si in forma, dar te ajuta sa ajungi la silueta dorita fara prea mari eforturi.

Va sfatuieste cu drag,

Cabinet nutritie si dietetica Dr. Iren Alexoi

Timisoara, Str.Sf. Apostoli Petru si Pavel nr.1, cabinet B3A

Programari la: 0722 496 036 de luni – vineri: 16-18 

Lore

Sunt Lore, creator Lore Luxurious Life si scriu cu si despre femei uimitoare & extraordinare. Asa, ca Tine! Te invit in Comunitatea noastra!

Lasă un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Plugin for Social Media by Acurax Wordpress Design Studio
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On InstagramVisit Us On PinterestVisit Us On TwitterVisit Us On Google PlusVisit Us On LinkedinCheck Our Feed